Bravada

Вам предстоит играть за молодого гнома, жаждущего приключений и славы. Игрок управляет командой соратников, которых он выбирает по мере прохождения игры. Также в игре присутствуют развитие, есть возможность найти оружие, вещи и различные полезные предметы Полное описание»

avatar

Интервью с Interbellum Team

опубликовал в Блог проекта Bravada
Украинский портал PlayUa.net опубликовал наше интервью.

Текст интервью.
Українська ігрова індустрія розвивається дедалі швидшими темпами, з усіма нашими новими компаніями і часу не знайдеш познайомитися, але ми спробуємо. Сьогодні до нас завітали Кирило та Андрій Михайленки, засновники і трударі із Interbellum Team, які просто зараз вмиваються кривавим потом, під час роботи над їхньою першою комерційною інді-грою Бравадою.

PlayUA: Історія показала, що маленькі держави типу Швейцарії можуть бути вельми успішними, саме завдяки своїй мобільності. А маленькі ігрові студії можуть досягати успіху чи це байки наївних мрійників?

Андрій Михайленко: Ми звісно мріємо досягти успіху в цьому напрямку і докладаємо всіх зусиль для цього.

Кирило Михайленко: Є кілька прикладів маленьких студій, які досягли великого успіх. Але дуже багато і тих, які залишилися за бортом.

PlayUA: Певен, що більшість студій заглохли і це на краще, адже саме так відбувається природній відбір. До речі про природній відбір, на кого ви рівняєтеся, з ким збираєтеся конкурувати? Це відбуватиметься лише в Україні, чи вийдете і за її межі?

АМ: Уже вийшли за межі України, ми прагнемо зробити конкурентноздатний продукт і дуже тішимося, коли бачимо схвальні відгуки гравців у оглядах і Steam’і.

PlayUA: Як три такі ентузіасти вирішили створити гру?

АМ: Спершу це було наче попрацювати на мрію, з дитинства граємо в ігри, і обговорюємо добре та погане. Хотілося зробити своє, і спершу робота над грою була, як хобі. Працювали у вільний від роботи час. Потім, коли вже побачили, що виходить щось цікаве — гра в яку самі пограли б із задоволенням — вирішили присвятити себе розробці на повну силу. Взагалі залишити роботу, зважитися на таку авантюру, було, я вважаю, переламним моментом для всіх нас.

PlayUA: Зазвичай в українських розробників ми запитуємо, чи відчувають вони незручності у зв’язку з їхніми складаними стільчиками, однак зараз значно цікавіше з’ясувати чи ви, як учасники нашої ігрової індустрії бачите її веселкове майбутнє? Чи може ця індустрія вже зачахла не розвинувшись?

КМ: В Україні, як з’ясувалося, багато розробників, як незалежних, так і тих, що працюють на великі компанії. У нашому законодавстві зробили спрощення щодо ПДВ для розробників ІТ-сфери, але щоб його отримати треба відповідати дуже багатьом вимогам. Що для розробників-початківців практично нереально. Одна із них — офіційно працювати в цій галузі понад півроку і мати компанію вартістю понад 55 тисяч гривень.

PlayUA: А крім того ще якось наша держава реагує чи взаємодіє із ігровою індустрією?

АМ: Приємно бачити, коли українські студії роблять ігри світового масштабу і водночас, я певен, що є менш помітні. У нашій країні безліч конкурентноздтаних спеціалістів і думаю, якщо буде успіх Бравади, ми намагатимемося вирости. Значною перешкодою для нас стало законодавство України, проблеми пов’язані з отриманням засобів із інших країн (високі податки) + вимога, щоб працювати з гривнею… загалом у Росії простіше. Нам допомогли в юридичному плані спеціалісти Xsolla, платіжної системи, з допомогою якої нам вдалося зробити передзамовлення по всьому світу. Про якесь особливе ставлення влади до відеоігор в Україні я не чув. Пам’ятаю, в новиха бачив про американських товаришів, що у них там є програми для розробників. В Україні, напевно, ще нема такого масштабу, щоб приймати подібні закони.

PlayUA: Алєксєй Навальний в інтерв’ю Канобу сказав, що ігрова індустрія — це яскравий приклад того, як можна робити гроші, не викачуючи невідновлювані ресурси, не забруднюючи довколишнє середовище та не крадучи гроші у народу, а що корисного та екологічно чистого своєю діяльністю збираєтеся зробити ви? Який позитивний та унікальний слід в історії галузі маєте намір залишити?

АМ: Перш за все хороший настрій і можливість приємно провести час. Ще є бажання заявити про себе, що ми не гірші і теж можемо робити доброякісний контент. Чимало студій займаються розробкою free-2-play-ігор, і простеньких казуалочок. Ми від самого початку прийняли рішення робити ігри, в які самим буде цікаво грати. І Бравада — гра з усією своєю зовнішньою простотою містить багато зовсім неказуальних моментів і стратегій.

PlayUA: То розкажіть, у які саме ігри вам цікаво грати, тобто у що в результаті будемо гратися ми? Який новий досвід отримають гравці, які вирішать присвятити вашій розробці свій час?

АМ: Ми любимо покрокові ігри, але зазвичай вони займають купу часу, Бравада — це швидка покрокова гра, що в цьому жанрі є новинкою. Гравець може обмізкувати свої дії або йти вперед, наче це скрол-шутер. В основі гри лежить глибока система, з розвитком і прокачуванням, глибокою стратегічною складовою, що дає можливість гравцю зробити команду під свій стиль гри. Ще рівні складності заслуговують окремого обговорення, і якщо комусь може здатися, що немає різниці між ними — це враження оманливе.

КМ: Наші користувачі отримають доволі веселу стратегічну гру, яка на перший погляд виглядає доволі просто. Але містить просунуту систему всередині (5 класів юнітів, таких як бійці, маги, дальній бій, цілителі і бафери).

PlayUA: Не раз повідомлялося, що в Україні значний відсоток піраства, як ви, розробники, до цього ставитеся і що б ви зробили, щоб зменшити цей відсоток?

АМ: Ми нічого не можемо зробити проти піратства, тому одразу змирилися з цим явищем, і не марнуємо свій час на безпеку. Буду радий, якщо знайдуться ентузіасти, які захочуть розбиратися в моєму коді і щось ламати. Під час розробки сайту про безпеку довелося подбати, оскільки з грошима інакше не можна.

КМ: До піратства з одного боку ставимося негативно, оскільки це безпосередньо б’є по кишені. З іншого боку люди, які крадуть ігри, навряд чи стануть їх купувати. Та й можна зрозуміти людей, не всі можуть віддавати $30-60 за розважальний продукт. У принципі ми пропонуємо дуже невелику ціну. Яку може собі дозволити кожний. Є дуже простий метод оплати, можливо, для декого це буде підставою придбати ліцензійну копію.

PlayUA: За що вам подякують, сподіваюся, мільйони прихильників вашої гри. Із ваших слів виходить, що у Браваді значний акцент робиться на оригінальній ігровій механіці, а як бути зі сюжетом?
АМ: Сюжет буде насамперед розважального характеру. Гравця чекає безліч жартів і великодок в історії і описах речей, вони складають невід’ємну частину світу гри.

КМ: Я сподіваюся, що нам дякуватимуть за недарма витрачений на проходження час. Ми сподіваємося, що гра буде веселою і з одного боку підніме настрій, а з іншого змусить подумати над бойовою системою. Сюжет не претендує на геніальність і глибину. Це проста історія про юного гнома і його пригоди. У ній повно доволі ідіотського гумору. Головне зусилля ми приклали навіть не до основного сюжету, а до окремих смішних фраз та описів.

PlayUA: У вас багатий вибір нагород за передзамовлення гри. Чи сильно відрізнятимуться відчуття від проходження «Знижки» від «Фаната»?

КМ: Різниці в ґеймплеї не буде ніякої. Але думаю, що людині буде набагато приємніше грати в гру, для якої вона сама придумала зброю, шапку, і де герой має її зовнішність і, можливо, навіть ім'я. =)

АМ: Сказати другу, що це ви придумали цю зброю і тому є підтвердження в титрах, для мене це теж має значення, так би мовити взяти участь у розробці. Усі, хто оформив передзамовлення з бета-тестом, зможуть раніше пограти в нові рівні.

PlayUA: У вас також є гра Еarth Destroyer — це ваша перша гра? Чи це було створено для конкурса?

АМ: Цю гру ми зробили для конкурса LudumDare за три дні. Те, що можна побачити на Конґу — обрізана версія з погляду графіки (на конкурсі давали ключі до Unity3D Pro на три місяці) і відполірована з погляду ґейплею. Усього пішов тиждень на EarthDestroyer, щоб зробити те, що є. Ми потім ще кілька днів «відсипалися».

КМ: Earth Destroyer була дуже цікавим досвідом. Один наш товариш запропонував узяти участь у конкурсі з розробки ігор. Потрібно було за 3 дні зробити гру на задану тему. Конкурс виявився дуже великим, у ньому беруть участь сотні команд і окремих розробників з усього світу. Це були важкі три доби, ми працювали по 14 годин на добу, але ночами старанно відпочивали. У підсумку гра вийшла і посіла в загальному заліку 12-е місце з 800 з чимось. Досвід був цікавий, але повторювати його не хочеться, до речі участь у конкурсі трохи відсунула розробку Бравади.

PlayUA: Як ваші близькі ставляться до цієї роботи (захоплення)? Підносять котлетки, доки ви кодите, чи підсовують брошури про допомогу наркоманам?

АМ: Дідусеві ну дуже важко пояснити чим я займаюся. Так, начебто ми тут розважаємося цілими днями, а працювати і не думаємо.

КМ: По-різному, хтось із розумінням і вірою в нас, хтось навпаки скептично, як до дитячої авантюри.

PlayUA: Чи вчились ви на програмістів, 3D-дизайнерів тощо?

КМ: Програміст дипломований, решта самоучки. Майже ніде в Україні не вчать саме ігрову 3D-графіку, а вона має низку технічних особливостей та відмінностей від звичайної. Про ґеймдизайн взагалі мовчу, таких закладів просто немає, тобто художник наш за освітою прогер, а за покликом душі художник, до речі ігровим художникам технічні знання сильно допомагають.

АМ: Так, як я сказав, мріяв з дитинства робити ігри, тому навчався в університеті на Комп'ютерні Системі та мережі, Іван навчався на факутеті інформатики. Ґеймдизайнер вчився в процесі розробки, зараз незамінний член команди.

PlayUA: А ще нас цікавить кілька слів про українську локалізацію. Це можливо?

КМ: Я думаю, вона буде обов'язково. Важливо знайти людину, яка зможе не тільки грамотно перекладати, а й зберегти гумор. Оскільки він — величезна частина шарму. Наприклад з англійською локалізацією нам допоміг хлопець з Австралії, який вичитав усі тексти, переробив частину жартів і виправив помилки.

PlayUA: Що ж бажаємо вам успіху і на останок попросимо вас побажати дещо нашим читачам.

КМ: Хотілося б побажати побільше хороших ігор і світлого майбутнього нашій гарній країні.

АМ: Грайте в хороші ігри, читайте PlayUA і дивіться не тільки на розкручені бренди, а й на таких індиків, як ми!

КМ: Спасибі вам за інтерв'ю. Нам дуже приємна і важлива така увага і участь. І якщо гра подобається, не шкодуйте і підтримайте вітчизняного виробника.

Питання ставили: Назар Свірепов та Олекса Мельник

P.S. Детальніше ознайомитися з Бравадою і передзамовити її можна тут.

P.P.S. На фото команди Interbellum заховано великодку, пов’язану з Бравадою. Якщо хтось із вас у коментарях до цього інтерв’ю відгадає зміст великодки, який розкриється за кілька днів, то розробники подарують вам копію цієї гри.

Для желающих принять участие в розыгрыше, ответы принимаются на портале PlayUa.net

6 комментариев

avatar
Эм, на русский можно перевести?
avatar
Не идеальный перевод, но — google translate
avatar
Интервью интересное.
Это для журнала или портала?
avatar
Интервью интересное.
Это для журнала или сайта?
avatar
Это портал PlayUa.net
Чтобы оставить комментарий необходимо .